Известие

Collapse
No announcement yet.

Подробности около разни ремонти на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
    Зависи от конкретната кола с конкретните спирачки.

    Едно 159 2.4жтд с яки спирачки сигурно ще спира по-добре с 19ки отколкото с 16ки. Само дето тая кола не се предлага с 16ки, щото има твърде големи дискове Всъщност ако се намерят 16ки широки колкото 19ките, даже с 16ките ще спира по-добре. Но не знам дали има такъв размер...

    Но моя мъртвец примерно с малките дискчета със сигурност ще спира по-добре с 16ки отколкото с 19ки. Щото дисковете са му сметнати за 16ки от италиянците.

    Факта е, че колкото по-леки са колелата, толкова по-добро е и ускорението и спирането. Затова яките бегачки са с джанти от суперлеки титаниеви, магнезиеви сплави или даже карбон.
    Те са сметнати за 16ки,но са сметнати и за спиране при пълна кола с хора и пълен багажник,затова споменавам от началото и допълнителния товар,а не само празен автомобил.
    При бегачките се търси и гони ,цялостно олекотяване на колата,а пък и здравина на колелата.Изброените от теб сплави са именно такива,много по-здрави от обикновените.....както и по-леки

    Да си пожелаем по-малко ситуации с екстремно спиране и да не ни се налага да разбираме,кое е по-правилно след като вече нещо лошо се случи.Има общи правила и следвайки ги,намаляваме шанса от неприятни случки.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
      Зависи от конкретната кола с конкретните спирачки.

      Едно 159 2.4жтд с яки спирачки сигурно ще спира по-добре с 19ки отколкото с 16ки. Само дето тая кола не се предлага с 16ки, щото има твърде големи дискове Всъщност ако се намерят 16ки широки колкото 19ките, даже с 16ките ще спира по-добре. Но не знам дали има такъв размер...

      Но моя мъртвец примерно с малките дискчета със сигурност ще спира по-добре с 16ки отколкото с 19ки. Щото дисковете са му сметнати за 16ки от италиянците.

      Факта е, че колкото по-леки са колелата, толкова по-добро е и ускорението и спирането. Затова яките бегачки са с джанти от суперлеки титаниеви, магнезиеви сплави или даже карбон.
      Май вярно си мислиш, че със 16ки колата ще ти спира по-добре, защото били по-леки.
      Баси, тия дискове трябва да спрат 2 тона маса, а ти ги мислиш тия 20 кила отгоре.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • 20 кила на главините не са като 20 кила в багажника.

        Хората що мислиш че си стържат маховиците и свалят "само" 2-3 кила?

        Защо мислиш че OZ superleggera и ultraleggera джантите са толкова популярни и струват по 1000 лева втора ръка? Не е щото са красиви. А щото са леки
        156 2.0TS

        Comment


        • Колко тежи една 16" джанта ?
          Моите 18" тежат 10.6 кг/бр
          От интерес питам да видя разликата.
          Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
          159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
          NEW 159 2.0 JTDm Black TI

          Comment


          • Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
            Колко тежи една 16" джанта ?
            Моите 18" тежат 10.6 кг/бр
            От интерес питам да видя разликата.
            http://www.alfavirtualclub.it/forum/...ic.php?t=61051


            Comment


            • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
              20 кила на главините не са като 20 кила в багажника.
              И пак бъркаш. Спирачния апарат има за цел да спре силата под вида на въртящ момент от радиуса на гума+джанта. Защото цялата маса е в противоположна посока на силата, която се създава от коефициента на триене на гумата с асфалта умножена по рамото. Ако рамото е едно и също (в случая имаш само промяна на масата), то тези 20кг няма да окажат никакво влияние, или поне такова, което да трябва свръх прецизна техника, за да може да го определиш.
              А тези 20кг в плюс на фона на цялата маса на автомобила са нищо повече от една реална разлика от пазара от Кауфланд, който правиш през седмицата.
              И не, не си ги представяй като някаква свръх сила, защото се въртели около оста на диска и за това да кажем да ги приравниш на 1 тон вар в багажника.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • Динамична маса =/= статична маса.

                Ако нямаше значение, никой нямаше да си прави труда да олекотява маховици с 2-3 кила или да дава хиляди левове за малко по-леки джанти.
                156 2.0TS

                Comment


                • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                  Динамична маса =/= статична маса.

                  Ако нямаше значение, никой нямаше да си прави труда да олекотява маховици с 2-3 кила или да дава хиляди левове за малко по-леки джанти.
                  То и волана на Ф1 тежи грамове и струва десетки хиляди, ама това не означава, че ако ни сложат такива волани, колите ни ще започнат да спират по-добре.
                  И не излизай пак с теория за статични и динамични маси, защото в случая съм убеден, че и сам не може да си обясниш разликата. Бих си поиграл да смятам и да ти докажа, ама съм сигурен, че и тогава няма да приемеш фактите.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • https://www.tirerack.com/tires/tiret...jsp?techid=108

                    Чети малко, образовай се. Аз никога не си измислям нищо. Първо си научавам уроците, после ги разказвам

                    Additionally, a vehicle's rotational weight includes all parts that spin including everything in the vehicle's driveline from the engine's crankshaft to its wheels and tires. This affects the energy required to change speed as the vehicle accelerates and brakes. As you would guess, reducing the weight of any of these rotating components will enhance the vehicle's performance because less energy will be required to increase or decrease their speed.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • Ето, какво показват сметките:

                      За опростяване на задачата приемаме, че една джанта тежи 10 кг и цялата и маса е разпределена по обиколката и.

                      За да ускорим 16 цолова джанта до 840 об/мин (100 км/ч) за 10 секунди е необходима мощност от 160 W.


                      За да ускорим 17 цолова джанта до 840 об/мин (100 км/ч) за 10 секунди е необходима мощност от 180 W.

                      Разлика - 20W

                      За 4 колела - разликата е 80 W, което очевидно не е нещо фрапиращо.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • Само да не се окаже, че колата спира дори ПОВЕЧЕ с по-големите джанти.
                        Защото в повечето случай с тях пристигат и по-широки гуми, което значи по-голяма площ на сцепление с пътя, и по-голямо приложено спирачно усилие върху същия.
                        Все едно флинстоун да спира с токчета, или с широки зимни обувки.
                        Last edited by Scrapera; d.m.y г., 17:38.
                        1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Ето, какво показват сметките:

                          За опростяване на задачата приемаме, че една джанта тежи 10 кг и цялата и маса е разпределена по обиколката и.

                          За да ускорим 16 цолова джанта до 840 об/мин (100 км/ч) за 10 секунди е необходима мощност от 160 W.


                          За да ускорим 17 цолова джанта до 840 об/мин (100 км/ч) за 10 секунди е необходима мощност от 180 W.

                          Разлика - 20W

                          За 4 колела - разликата е 80 W, което очевидно не е нещо фрапиращо.

                          Интересно.
                          Дискусията обаче започна от джанти(с гуми) с еднакъв размер, но различно тегло.
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                            Интересно.
                            Дискусията обаче започна от джанти(с гуми) с еднакъв размер, но различно тегло.
                            ОК - ето ти сметките и при еднакъв размер и с различно тегло, но масата е равномерно разпределена (диск):

                            При 10 килограмова 16 цолова джанта необходимата мощност е 80 W а при 12 килограмова - 96 W

                            Разлика за 4 колела: 64 W.

                            С по 2 кг по-тежки джанти = като да караш на фарове.

                            Извод:

                            Няма лошо да си ъпгрейднеш спирачната система заради по-тежките джанти, но това не е наложително.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:02.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • В такъв случай да, само 2 кг не е някакъв голям проблем.

                              С undy си говорехме за разлика между 16ки и 19ки и разлика от 10 кг на колело. Тогава определено ще трябва ъпгрейд на спирачките.
                              156 2.0TS

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                                https://www.tirerack.com/tires/tiret...jsp?techid=108

                                Чети малко, образовай се. Аз никога не си измислям нищо. Първо си научавам уроците, после ги разказвам
                                В тази материя съм се образовал достатъчно. За това ти казвам, че фундаментално грешиш. И сметките на екотроник са реалността.
                                Сега ти си прави сметката дали въпросната енергия от увеличаването на теглото на джантата въобще влиза в сметките за спирачната система.

                                Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                                В такъв случай да, само 2 кг не е някакъв голям проблем.

                                С undy си говорехме за разлика между 16ки и 19ки и разлика от 10 кг на колело. Тогава определено ще трябва ъпгрейд на спирачките.
                                Ти пак си знаеш своето и това е. Не та не.
                                Дори и 10кг разлика са толкова нищожни (на фона на общата маса/енергия) за спирачната система, че няма шанс да го усетиш.
                                Last edited by BO; d.m.y г., 18:16.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Comment

                                Working...
                                X